söndag, maj 01, 2005

En helt vanlig söndag


Idag är det 1: a Maj, alltså 29 dagar kvar tills uppsatsen ska vara inlämnad, men även 29 dagar kvar tills jag fyller år samt en dag man skall demonstrera. Jag har inte demonstrerat idag, men jag har några förslag på slagord på plakat: "Ropen skall skalla, Fildelning åt alla", "Lika lön för lika arbete", "Ner med krig", "Älska mera"
eller varför inte Babben Larssons förslag:"Man borde demonstrera mot partipolitik. Det känns så förlegat och man käbblar om småsaker. Jag vill ha mer konsensus." För egentligen vem bryr sig om höger- och vänsterskalan idag, ser man på besluten som tas i riksdagen så röstar ofta moderaterna som socialdemokraterna och den största skillnaden det är enligt mig att Fredrik är snyggare än Göran ;)

3 Comments:

At 2:59 em, Anonymous Anonym said...

Darling, din blogg ser jättefin ut. Men jag tror inte att "Pannan" är så mycket att hoppas på inför valet. Han är en falsk maktgalning, precis som farbror G. Lycka till nu med skrivandet ;)O

 
At 9:36 em, Anonymous Anonym said...

Jag instämmer med föregående kommentar. Jättefin blogg och så dessa med maktgalningarna ... hur ska det gå? Men Anna, med tanke på att du skriver uppsats och alla dessa politiska bloggar, har du någon idé på någon intressant undersökning som man skulle kunna göra på fenomenet?

undra Christina som också vill rekommendera den danska filmen "Bröder". Absolut bästa filmen hittills i år!

 
At 1:00 em, Anonymous Anonym said...

Ah Freddan verkar ju helt väck. Såg honom på debatt igår och han tycks ju vara komplett människofientlig - tvärtom mot vad han och alla ("liberala") försöker ge sken av!

Nä ner med de etablerade partierna men se för guds skull till att rädda allmänpraktiken!

Konservativa doktorer i alla länder - Förenen eder!

 

Skicka en kommentar

<< Home