måndag, juni 05, 2006

Än har jag lång tid kvar…

…innan jag blir en sann trädgårdsmästare a la mamma. Är egentligen en odlingsnybörjare, men odlingen väcker okända begär. Dock behöver jag alla odlingsråd jag kommer åt, trots detta fick jag 7 rätt av 10 i Expressens trädgårdstest. Inte illa…
Den gångna helgen har spenderats i torpet i västerbottens inland. Där jag har gjort några tappra försök att odla i sandjord och kyla. Jag satte bland annat lite smultron och solrosor och i trädgårdslandet lite prydnadspumpor, ätbara blommor, mangold och smultronspenat. Nu får jag bara hoppas att det kommer upp!

Balkongen i Umeå är fylld av krukor och andra odlingsföremål, laddade med blommor, kryddor och en och annan grönsak. Nu väntar jag endast på värmen skall komma och göra så att det börjar växa ordentligt!