torsdag, maj 05, 2005

Idag slåss jag med statistiken

Våren gör något med mig, helst när det är sol ute, det börjar bli grönt och butikerna fylls med härligt vårmode, men det bästa som jag vet är alla blommorna, som vitsippor och liljekonvaljer. När det är vår kan man en fika ute, njuta av vårsolen tillsammans med den nya vårjackan. Det faktiskt inte bli bättre? När jag var hemma i Hedemora under påsk mötte jag våren, men här i Luleå kommer aldrig våren på samma sätt, utan det blir en långupptiningsprocess. Ett exempel är kylan vi möttes av när vi välkomnade våren i lördags!

Men vad har egentligen våren för samband med att jag slåss med statistiken idag? Jo, jag anklagar nämligen våren som fenomen varför jag inte har någon direkt lust att göra saker relaterat till studier under våren. Därför vill jag tacka våren i Luleå 2005 för dess gråvita snö, droppande och ösande regn, den ljusgråa himlen, hundbajset som tinas upp under snön och vill man se vårblommor får man åka till blomsterbutikerna. Detta resulterar i att jag kan koncentrera mig, fast jag har köpt nya vårkjolar kan jag inte använda dem, utan jag kan lika väl gå runt i mina lammullstofflor, mina randiga polaren och pyret pyjamasbyxor, ett vitt utnött linne och min fleecehood som jag köpte i Gdansk. På ett annorlunda sätt finner jag ro, och sätter mig i fåtöljen och läser relevanta böcker till uppsatsen, och jag tror att jag kommer att hinna klart. Men blir det en revolutionerande grönska och sol, ja då vet man aldrig...
Min vän har skaffat en blogg idag:
http://samtalmedsolen.blogspot.com/, gör honom ett besök...
Nå nu ska sätta mig och läsa och sammanställa olika härskartekniker med en god kopp kaffe.

2 Comments:

At 11:32 fm, Anonymous Anonym said...

Våren tjugotusenfem? Jao då har hundbajset säkerligen ätit upp planeten... Fan jag hatar verkligen våren (iallafall våren som jag känner den med grått, upptinande snöslask, regn, kyla och en ond himmel).

Försöker förgäves organisera pluggandet... måste verkligen få engagemang idag och avskärma alla försök till påtryckningar om att skaffa blogg och annat jox!

 
At 11:34 fm, Blogger Anna said...

okej, herrn har upptäckt ett lite fel ;) ska genas åtgärdas!

 

Skicka en kommentar

<< Home