söndag, februari 12, 2006

Love Olzon – kom tillbaks!




Vad är det som får dina ögon att blänka?
Vad är det för synder som vi har begått?
Vad är det för tankar jag ska tänka?
Säg vad det är som jag har missförstått?

Missförstått – Love Olzon

Love Olzon är en av mina favoriter i musikvärlden, men ibland undrar jag om det är fler än mig som lyssnar på honom? 1996 slog han igenom med singeln ”Jag vill ha en tjej som tycker om mig”. Låten blev en hit och vann en stor publik. Jag har dock lyssnat mest på låtarna från de två senaste skivorna. Gillar Loves känsla, sårbarhet och hur han hanterar orden, texten och ackorden så enkelt. På Loves hemsida kan man lyssna på låtarna från den sista skivan ”#4”. Men efter denna skiva lämnas inga spår av Love… Så vet någon vad som har hänt med denna skald? Skall han även som Toni Holgersson återuppstå? Eller är han långt borta?



jag har försökt att hålla kurs
men det är som att jag tappar fokus
hela tiden
det är ingen konst att framkalla lust
det svåra är att hålla sig kvar
mitt i den

min kärlek är död – Love Olzon

1 Comments:

At 9:18 fm, Anonymous Anonym said...

Love Olzon! Hm... Har även producerat Nina Kinerts båda skivor som du kan lyssna på! Just nu hålller han på att producera Ebba Forsbergs kommande album som inte har ngt releasedatum i skrivande stund... Han släppte i höstas sitt femte album "SkärsÄnde" (även det helt strålande)... Han bor i stockholm och är vid gott mod! /Säker källa

 

Skicka en kommentar

<< Home