tisdag, februari 28, 2006

Mamma, vad ska jag bli när jag blir stor?

Och resultatet blev: Läkare!!! Detta test var mycket intressant eftersom det även framhöll att forskare skulle kunna vara något för mig. Så kanske det där med doktorandstudier kanske vore något…
Testresultatet:

Din kärlek till allt som representerar vetenskap, fakta och kallsinnig analys är slående. När ett beslut ska fattas tänker du i termer av rättvisa och politisk korrekthet. Dina vänner vet att du är en pålitlig person som man kan anförtro sig åt. Däremot är känslor inget du beblandar dig med. Överhuvudtaget. Dina egna känslor döljer du för de flesta, utan för din allra, allra närmsta.

Läkare är det yrke du bör välja. Med största sannolikhet var det du bestämde dig för redan som treåring, eftersom du också är väldigt målmedveten. Och du kommer bli en alldeles utmärkt sådan!

Du kan även betrakta alternativet forskare i något ämne som rör en exakt vetenskap. Alternativt jurist.

Testet hittade jag hos Ytligheter.

5 Comments:

At 10:18 fm, Anonymous Anonym said...

Jag blev en grävande journalist:o)

 
At 11:25 fm, Anonymous Anonym said...

Tråkig ekonom blev jag ;)

 
At 1:09 fm, Anonymous Anonym said...

Men.. jag blev oxå läkare... Är vi så lika? ;)

 
At 2:27 em, Blogger Oskar said...

Jag blev oxå läkare.. Gillar det där med tanken på en exakt vetenskap, för det är ju precis det jag sysslar med nu - religionsvetenskap....

 
At 4:41 em, Blogger Anna said...

cosmic, vi är kanske mer lika än vad vi tror ;)

micke, tror inte att du är speciellt idealistisk, svarade du verkligen sanningsenligt?

mackan, tur att du har god hand om pengar, men akta dig för dom med bakåtslick.

oskar, tänk om vi blir gråa dammråttor på ett universitet insnöade på bara exakta vetenskaper?

 

Skicka en kommentar

<< Home