fredag, mars 17, 2006

Finlandsbåtar – not my cup of tea



Vilka är det som åker finlandsbåt? En sak är säkert, de är storkonsumenter på taxfreesprit, de är medlemmar i diverse klubbar (som Silja Gold) som ger dem rabatt, de gillar att klä sig i osmakliga kreationer som korta skinnkjolar och söndersprejade frisyrer, de tycker att Jimmy Jansson och Vikingarna är värdiga medlemmar i ”The Walk of Fame”, de dricker tills de spyr eller tappar bort skorna, de ligger bakfulla i sin hytt istället för att shoppa i staden där båten stannar, men främst av allt: De kan äta buffén både på dit och hemvägen utan att må illa eller få ont i magen!
Försupen finne som tidigt på morgonen ville få Markus skor.
Själv blir jag uttråkad efter ca en halvtimme. För att roa mig själv bestämde jag mig för att lukta igenom taxfreeutbudet av parfymer. Favoriten blev:

Be Delicious EDP by Donna Karan

Men vem vet, i framtiden kanske även jag är Silja Gold medlem, hetshandlar taxfreesprit och dansar gladligen till såväl finsk tango som avdankade Fame Factory medlemmar…

1 Comments:

At 11:38 fm, Anonymous Anonym said...

"De kan äta buffén både på dit och hemvägen utan att må illa eller få ont i magen!"


..Eller få ont i plånboken! Ajajajaj!

 

Skicka en kommentar

<< Home