söndag, mars 05, 2006

I natt gäller det!

Och de nominerade är:
Bästa film: "Brokeback mountain", "Capote", "Crash", Good night and good luck", "München".
Jag hejar på Crash
Bästa regi: George Clooney (Goodnight and good luck), Paul Haggis (Crash), Ang Lee (Brokeback mountain), Bennett Miller (Capote), Steven Spielberg (München).
Jag hejar på Paul Haggis
Bästa kvinnliga skådespelare: Judi Dench (Mrs Henderson presents), Felicity Huffman (Transamerica), Keira Knightley (Stolthet & fördom), Charlize Theron (North country), Reese Witherspoon (Walk the line).
Jag hejar på Reese Witherspoon
Bästa manliga skådespelare: Philip Seymour Hoffman (Capote), Terrence Howard (Hustle & flow), Heath Ledger (Brokeback mountain), Joaquin Phoenix (Walk the line), David Straithairn (Good night and good luck).
Jag hejar på Joaquin Phoenix
Bästa kvinnliga biroll: Amy Adams (Junebug), Catherine Keener (Capote), Frances McDormand (North country), Rachel Weisz (Constant gardener), Michelle Williams (Brokeback mountain)
Jag hejar på Frances McDormand
Bästa manliga biroll: George Clooney (Syriana), Matt Dillon (Crash), Paul Giamatti (Cinderella man), Jake Gyllenhaal (Brokeback mountain), William Hurt (A history of violence).
Jag hejar på George Clonney
Bästa manus efter förlaga: "Brokeback mountain", "Capote", "Constant gardener", "A history of violence", "München".
Jag hejar på A history of violence
Bästa manus: "Crash", "Good night and good luck", "Match point", "The squid and the whale", "Syriana".
Jag hejar på Syriana
Bästa animerade film: "Corpse bride", "Det levande slottet", "Wallace & Gromit". Varulvskaninens förbannelse".
Jag hejar på Det levande slottet
Bästa utländska film: "Las bestia nel cuore" (Italien), "Joyeux Noël" (Frankrike), "Paradise now" (Palestina), "Sophie Scholl" (Tyskland), "Tsotsi" (Sydafrika).
Jag hejar på Tsotsi
Vilka hejar ni på?

2 Comments:

At 11:33 fm, Anonymous Anonym said...

Hejar också på Syriana, har ju inte ens sett dom övriga =)

 
At 11:36 fm, Anonymous Anonym said...

flåt, hade visst sett Crash =)

 

Skicka en kommentar

<< Home