torsdag, juli 13, 2006

Jag längtar efter Rydbergs nya bok...

... "Den som vässar vargars tänder" heter den. Idag var det ett långt reportage om Carina i DN på stan. Personligen tycker jag att hon är en av Sveriges nuvarande främsta inom författarkåren. Det är något med hennes språk, så sårbart, rakt, hjärtskärande och personligt. Trots denna upplevda känsla av personliga vibbar i hennes böcker är det endast två självbiografiska. Min topp 3-lista lyder som följer: "Nattens amnesti", "Månaderna utan R", samt "Kallare än Kargil". Så finns det tid över i sommar, uppmanar jag er att läsa någon av de ovanstående böckerna.

Även Johanna Thydell har kommit ut med en ny bok, "Det fattas en tärning", vilken har fått lysande recensioner. Hoppas bara att jag hinner läsa den innan jag åker till Rumänien. Tydells förra bok fick mig att storgråta öppet i en trång tågkupé i östeuropa. Och jag vill helst inte skrämma några rumänier på bussen, om det skulle hända igen, det vill säga...

4 Comments:

At 8:45 em, Anonymous Anonym said...

Åh, längtar tillbaka till de trånga tågkupéerna, tempot, atmosfären, jugendfasaderna och all spännande mat och kultur... mmmmm

 
At 8:55 em, Anonymous Anonym said...

Undrar va Oskar tycker om böckerna.
Högsta Kasten va tyckte du om den då?

 
At 7:34 fm, Blogger Anna said...

jag gillar högsta kasten, även om den inte platsar på "topp-tre" =)

jag längtar också tillbaka, till det starka kaffet och chokladbröden ;)

 
At 6:47 em, Anonymous Anonym said...

Aha...
men snart är du ensam och övergiven för att mackan ska umgås med sina killkompisar.
Ska du läsa bok då?

 

Skicka en kommentar

<< Home