onsdag, juli 05, 2006

Man blir deprimerad av…

Cash ”nya” skiva. Det är exakt som en recensent skrev, att man känner av döden starkt genom hela skivan. Rösten är skör, musiken är timid och svag, valet av texterna skildrar historian och vägen fram till just; döden. Men det är så vackert, så jag kan inte låta bli att lyssna, samtidigt som mitt hjärta värker, värker av detta ”livsdokument”. Favoriterna är, If you could read my mind, Love’s been good to me och On the evening train. Men låtsammansättningen är en helhet som stärker varandra, vilket gör detta till en underbar men så sorgsam skiva… Och Cash’s version av Four Strong Winds är bättre än Uffes och med sagt ska jag luta mig tillbaka och fortsätta lyssna….

8 Comments:

At 11:23 em, Anonymous Anonym said...

"ett starkt och värdigt testamente"

 
At 11:25 em, Anonymous Anonym said...

Dock vill jag höja en varningens finger. Kom o tänka på det när jag bikade runt på min fina gula cykel o Cash i mp3-spelaren...
Finns en uppenbar risk, som jag ser det, att du blir religiös på kuppen av att lyssna på Cash bräckliga och stundtals ynkliga stämma till dessa apokalyptiska texter...

 
At 11:28 em, Blogger Anna said...

är det bara den risken? nåväl kanske är det en tro som jag behöver?

 
At 11:31 em, Anonymous Anonym said...

Ja... kanske också att du får lite storhets vansinne när du flyttar söder över och gör sången om att du är en legend från din tid till personkultshymn...
Men om frk Naiv blir religiös vad händer med hennes image?;)

 
At 11:33 em, Blogger Anna said...

ja, det är sant, det är viktigt att upprätthålla imagen. idag har jag dock varit lite anarkistisk och startat en smärre revolution vid ett järnvägsövergångställe...

 
At 11:35 em, Anonymous Anonym said...

Menar den unga damen att dom söta läpparnas drömmar åter är en realitet, det var kul att höra! Men beror väl knappst på åldersnoja?;)

 
At 11:47 em, Blogger Anna said...

....hon måste vara kristen kommunist....

 
At 1:34 em, Anonymous Anonym said...

Det är så sant så, men trodde du levde i förnekelse?

 

Skicka en kommentar

<< Home