lördag, november 19, 2005

Julmarknad - vilket skämt...

Umeås julmarknad, extremt dåligt, till och med bjuder Centralstationen i Sthlm på ett varmare julmys! De ultimata julstämningskällorna återfinns på Garpenberg herrgårds julmarknad, eller på Liseberg eller i Gamla stan

Vart är all julromantik som jag suktar efter? Kanske är det för tidigt ännu för att få den ultimata julstämningen. Jag var på en mysig antikaffär idag, innehavaren av butiken påpekade att jag var mer inställd på påsk än som alla andra på jul. Jag önskar mig hela hennes butik i julklapp tack, alla vackra äggkopar, det snygga sminkbordet, samt fat och en skål från Blå Eld. Det fanns mycket mer att sukta efter! Markus hittade själv en dystopisk tavla som han gillade.

Jag tror att julen kommer med första advent, men för att förbereda mig läser jag: Julbloggen, läser novembernumret av Drömhem & trädgård, njuter av mina tazetter som växer och hänger på IKEAS julsida för inspiration till shopping nästa helg då vi åker till Sundsvall.