fredag, april 07, 2006

Åldersnoja

För ett antal år sedan var jag rädd att bli tant, det var när jag skulle fylla tjugo och trodde att jorden skulle gå under. Men nu, ett antal år senare, har jag gått in i en ny kris. Denna kris har utmynnats av ett par händelser från de senaste veckorna. Först var jag tvungen att visa leg på en grekisk restaurang på söder, sedan blev jag antastad av en Greenpeaceaktivist på plattan, som först deklarerade att man måste vara över Arton år för att bli medlem, det sista exemplet är från gårdagen, där jag var tvungen att visa leg för att lyssna på herr Demian.

Vad är det som har hänt? Innan fyllda arton år blev min "påstådda" ålder aldrig ifrågasatt, även fast jag i vissa tillfällen var under ålder… För varje vecka som går närmar jag mig trettio måste jag tappa en månad för att närma mig arton. Om det skall denna utveckling kommer att fortskrida, skräms jag inför faktumet att jag kommer att gå klädd i grön bävernylonoverall, samtidigt som jag försöker söka jobb som lobbyist…

5 Comments:

At 12:46 em, Blogger Maria said...

Låter inte kul!
Min åldersnoja är att jag ser yngre ut än vad jag är jag med.
Men i mitt fall måste det vara värre.
För jag är 17 år gammal, blir myndig i år och folk tar mig för att vara 13 eller 15! Det är hemskt!
Bra blogg!
// Maria

 
At 1:54 em, Anonymous Anonym said...

Enligt säkra källor fick Oskar visa leg för att köpa snus förra sommaren eller så...

 
At 2:29 fm, Blogger Oskar said...

Jo, det stämmer rätt bra. Tilläggas bör att jag vid tillfället hade helskägg. Så det är inte nödvändigtvis så noga, det kanske bara finns en kvot till för hur många man måste fråga eller nåt sånt, vad vet jag.

Har förresten precis sett Wrestlemania :)Jeeeeej, det var skoj fast jag är inte jättenöjd med resultaten.

 
At 4:03 em, Anonymous Anonym said...

Av egen erfarenhet kan jag tyvärr meddela att ditt nuvarande problem är övergående.

 
At 4:11 em, Blogger Anna said...

det känns faktiskt ganska betryggande, ulf...

 

Skicka en kommentar

<< Home