lördag, april 08, 2006

Stig-Björn, Stig-Björn…

Jag känner fd. statsvetarstudenter (inga namn nämnda) som började studera med Stig-Björn som främsta anledning. Kanske en önskan om eventuella vip-platser i alla tv-soffor. Stig-Björn själv måhända vara lite järvare än sina övriga kollegor, fast samtidigt har han inte så mycket vettigt att säga. Han är inte heller lika grå och trist som Sören Holmberg och resten av farbröderna. Personligen stör jag mig dock på Stig-Björn och detta inte på grund av att han är med på elit-mailningslistor utan av helt andra orsaker. Senast jag läste hans namn var i samband med Trendgalan 2006, där han omnämns som ”opinionsguru i valtider”. Ärligt talat vill jag helst undvika hans åsikter och teorier i år, därav denna inne- och utelista. De statsvetare som hamnar på innelistan får gärna förekomma frekvent som allvetare under detta valår, de på utelistan ombeds vänligen endast uttala sig högst en gång per månad.


Ute
Stig-Björn
Bo Rothstein

Sören Holmberg
Inne
Leif Lewin
Maud Eduards

Tommy Möller
Bubblare till innelistan
Lars Carlsson

1 Comments:

At 12:06 fm, Anonymous Anonym said...

Inne:
Markus
Anna

 

Skicka en kommentar

<< Home