tisdag, april 03, 2007

Hedemora är fortfarande sig likt, men samtidigt så ”olikt”

Våren är som vanligt vacker i södra dalarna, även när det är lite mulet finns våren närvarande på samma sätt som den känns frånvarande i norr. Det är länge sedan jag bodde här, men det är första gången på mycket länge som jag känner mig hemma igen. Vissa av småbutikerna finns fortfarande kvar, det gamla fiket blev idag utbytt till Wayne’s – en omöjlighet förut. Gamla konsum är borta, kanske för gott och blivit utbytt till någon konstig galleria med en närbutik från 2000-talet. Kullerstenarna finns fortfarande kvar och myntparken är vackrare nu än då. I Sveaparken kan man nuförtiden spela minigolf och skönhets- & välbefinnandesalongerna har femdubblats. Antalet pizzerior är det samma som förut, men en thai-restaurang väntas öppna snart. Hedemora känns mer levande, främande och hemma än tidigare…

4 Comments:

At 12:47 em, Anonymous Anonym said...

Våren i norr frånvarande? Ha! Du flydde ju fort som ögat just innan våren hann komma fram! Om du hoppar på tåget nu på direkten så kanske du hinner se den....

 
At 7:07 em, Blogger samtalmedsolen said...

Du ska nog se min vän, Dalarna och Hedemora i synnerhet får nog dej tillslut-
För hur många drömmar, planer och vägar har du kvar när du fyllt 25?
:P

 
At 7:45 em, Anonymous Anonym said...

Åh, vore jättetrevligt att ses :) Det gröna champagneteet köper jag på en liten affär här i Umeå som heter "Presenter" (eller nått liknande) och den ligger som på hörnet till Schmäck (på tvärgatan) Suuupergott! =)

 
At 11:40 em, Blogger Anna said...

micke, ganska elakt av dig, jag har inte fyllt ännu...

markus...det finns nästan ingen vår att prata om i norrland...bara en liten...

kristin, va kul! då ses vi snart! ska inhandla the't så fort jag kommer tillbaka till umeå igen!

 

Skicka en kommentar

<< Home