söndag, maj 22, 2005

En flirt i toner av lysande orange…


"Stolliga och verklighetsfrämmande" är precis det Peter Eriksson tycker att sina kära partikamrater är, kanske inte är en direkt nyhet, men tur för honom att han sa det efter att han blev återvald på konventet.

Persson vill kontrollera media, intressant hur han plötsligt blev så kommunitär! Skönt ändå är att han ska tillsätta en utredning, jag hoppas innerligt att regering och riksdag aldrig slutar tillsätta utredningar för arbetsmarknaden för oss statsvetare ser redan lite grå ut.

Det var länge sedan nu jag var på Star Wars premiären, men mitt omdöme är som följer: för lång, dålig animering samt avsaknad av bra dialog. Betyg 2,5.

Igår var det eurovision, synd att inte resten av Europa förstod att det var Serbien Montenegro som skulle ha tagit hem segern!

3 Comments:

At 3:20 em, Anonymous Anonym said...

Darling om jag får presentera en något avvikande uppfattning av Star Wars premiären:


+Bra skådespeleri
+Bra tempo
+Snygga effekter och animationer (japp ni läste rätt, jag upplevde inga problem med animeringarna)
+Knöt ihop historien på ett bra sätt
+GUDomliga monologer (kejsaren helt klart given favorit)
+JA JA JA TACK GODE NÅGON FÖR ATT JAR JAR BINKS INTE FICK EN ENDA REPLIK!!!

-Alldeles för kort (minst 1h längre)
-Dålig presentation av sidokaraktärerna (skyller på att filmen var på tok för kort)
-Dialogen tyvärr ett minus (skyller på George Lucas regi och manus)

====
Men helt klart en god 4:a

 
At 4:25 em, Blogger Anna said...

jasså, bara en 4:a, du är alltså inte så nördig som jag trodde...

 
At 1:04 em, Blogger Anna said...

http://www.sequentialpictures.com/moviestarwarsepisode3.html

 

Skicka en kommentar

<< Home