tisdag, december 13, 2005

Uppsats igen…


I akademin kan man aldrig fly fenomenet uppsatser, så nu var det dags igen, fast i ett nytt ämne, Socialpsykologi, dock skall den vara klar på rekordfart, helst nästan allt utan diskussionen innan den 22 december, men så skriver jag tillsammans med en toppentjej, Lena och så är det faktiskt bara en b-uppsats, så det borde vara möjligt. Just nu koncentrerar jag mig på metod och teori, jag älskar dessa partier – det och diskussionen, en till diskursanalys skall det bli med media inblandat, mer avslöjar jag inte ;)

Men jag är trött… har en vän som stör mig hela tiden, rubbar min ro och koncentration, han borde själv skriva istället för ringa och läsa upp långa icke-akademiska texter för mig, eller fråga om han kan dejta mina vänner…

Lyssnade sista kvarten på debatten mellan Birgitta Olsson och Fi-Mattias, Birgitta är imponerande, vass, smart och stark, skulle bara vara mer underbart om hon bytte parti, för vem vill vara med i samma parti som Rojas?

Många har klagat på Ebbas klänning… själv tycker jag att den var underbar… undrar dock om Fredrik är en bra dansare? Göran är tydligen det enligt Belinda…


Min egna daarling är lik Putin med 38 % är det coolt eller skrämmande?