torsdag, april 20, 2006

Under några minuter såg jag mitt liv fladdra förbi….

…först lägger icq ner, sedan börjar fläkten att föra oväsen, jag stänger ner, loggar ut och startar om. Men det jag möts av är endast en svart skärm. Datorn var död! Jag ser hur min uppsats försvinner eftersom jag inte då hade gjort en ”backup”. Jag ser hur alla mina mail, minnen, dokument och bilder kommer att skrumpna inne i den trasiga datorn och aldrig komma tillbaka. Jag reagerar med tårar, ilska och förtvivlan. Mitt ”liv” är borta under några långa minuter, men kommer tillbaka lika snabbt som det försvann. Lite lung- och hjärtäddning var allt som behövdes denna gång. Det är hemskt hur sårbar en dator är, men kanske ännu mer hur sårbar jag är. Tur att jag har en datordoktor i närheten, en tålmodig och lugn och med lite eftertanke vore det betydligt mycket värre om denne skulle få ”syntax error” i pannan och förtvina bort… tack…

1 Comments:

At 3:06 em, Anonymous Anonym said...

Doktorn tackar och bockar

 

Skicka en kommentar

<< Home