måndag, juli 24, 2006

Vad har hänt med passionen?

Samtidigt som sex har blivit en stor del i det offentliga rummet skyr många passionen. Att två eller flera människor har sex på en strand ses som fruktansvärt och att barn även såg det är ju verkligen avskyvärt. Andra hävdar att fina flickor skall helst inte hångla öppet på dansgolvet. Det verkar som att det i det nuvarande stressande samhället som att passionen rationaliseras bort och att sex blir mer en konsumtionsvara på samma sätt som en slentrian hamburgare eller en blaskig take-away-latte. Sexualiteten och den egna kroppen skall även den helst kontrolleras, gärna statligt, via obligatoriska gynkontroller. Bland annat på grund av detta verkar det som idag att passionen håller på att försvinna likt gardinerna i ett laestadianiskt hem. Idag undrar jag vad som har hänt med Sundströms nakna damer som badade för lusten och passionens skull? Vårt samhälles acceptansnivå och normer börjar mer och mer likna USAS filmrestrektioner med en blandning av frikyrkliga idéer och regler. Det är trist, för var vore livet utan passion?

6 Comments:

At 2:41 em, Anonymous Anonym said...

Jadu anna, så blir det när sekulariseringen rusar fram!

 
At 8:13 em, Anonymous Anonym said...

Jag tror att acceptansen för det lite "småunderliga" kom först när jag började visa vigören på mitt hår i all offentlighet. Detta kan enligt uppgift ha lett till åtskilliga motioner inom FP-blocket! Jag skall genast låta införa geléhallontvång för att avvärja fler angrepp från de fascistiska bastarderna!! Minsann!

 
At 8:14 em, Anonymous Anonym said...

Rättning: menade givetvis att acceptansen SJUNKIGT sedan jag lät mitt annars fallna hår erigera fritt och öppet från skallen i en 90 graders vinkel rakt uppåt mot den gode i skyn inför allmänhetens beskådan. Där har vi svaret!

 
At 9:10 em, Anonymous Anonym said...

Tycker mer om när du är deppig anna;)
Nu sk jag kika på DN-galan:)

 
At 10:55 fm, Blogger Anna said...

Passion, ångest och lidelse är sanna känslor ;)

 
At 9:16 em, Anonymous Anonym said...

Det verkar som vårat förhållande till det sexuella blir mer och mer ansträngt och kravfyllt. Vi blir mindre avslappnade och tar det på för stort allvar. En annan sak som faktiskt skrämmer mig är prydheten och sexualiseringen av nakenheten som det innebär.

 

Skicka en kommentar

<< Home