måndag, september 11, 2006

det ar varmt...

...har i Bukarest, asfalten ar het och avgaserna fran de tusen och ater tusentals bilarna ligger lagt i luften. Besokte svarta havet i helgen, det var harligt, vattnet var varmt och vinden var kall.
Jag har under tiden har last tva helt underbara bocker, jag har namt dem forut, Thydell och Rydbergs nya. De var bagge helt olika fran varandra, den ena humoristiskt, igenkannande och smartsam, den andra: fasansfull, overklig, psykologisk och makaber. Jag hinner lasa mycket mer an vanligt eftersom jag varken har tv eller internet i narheten. Borde dock plugga mer rumanska, det ar svart, ologiskt, men vackert!
Saknar Sverige lite maste jag erkanna. Vill se mer av hosten och inte svettas sa mycket. Langtar efter ett kok, rumaninerna verkar mest galna i snabbmat och sotsaker dessvarre.

1 Comments:

At 6:00 em, Anonymous Anonym said...

Kommer du bli en liten tjockis i höst då, med all snabbmat o alla sötsaker;)
men vad ska du läsa för böcker nu när du läst ut dom då?!

Du kan få låna lite höst av mej om du är snäll. Fast nu har det varit tre soliga o sköna dagar här:)

 

Skicka en kommentar

<< Home