tisdag, juni 07, 2005

Du GAMLA, du fria...

Okej ärligt, hur många firade Nationaldagen igår? Utifrån medias bild, eftersom jag själv inte deltog var de mest pensionärer och nynazister? Ja, sedan välkomnades alla nya svenskar och det fanns även ett visst inslag av barnfamiljer, men rätta mig om jag har fel. Trots mitt icke-rojalistiska hjärta förordar jag fler blomsterkupper!!! På Rapport igår var det ett inslag från norra Sverige, där vissa hade valt att sitta kvar i bilen för att det var för kallt och andra saknade flaggor, de flesta som deltog under ”firandet” var av äldre karaktär. Och sedan all marschmusik på radion… Många säger kanske att firandet kommer att växa fram, men jag frågar mig, varför låta något växa fram som det egentligen inte finns ett underlag till?

Idag är det första introduktionsdagen på jobbet, sedan bär det iväg till Luleå för opponering, därefter tar Markus syster studenten! Tanken är därpå att hämta köksbord med tillhörande stolar och annat på ett släp hem igen till Umeå. Men hur skall man springa igång en bil med ett släp? Sista frågan rör om någon har bra städtips och om vad man ska tänka på när vi ska städa ut lägenheten imorgon?

1 Comments:

At 12:00 em, Anonymous Anonym said...

Hey bejb! Hoppas det gick bra på opponering(arna).. Vaktmästaren var uppenbarligen nöjd över städningen i allmänhet, fast han gav mig dock order om att torka av både skrivbordslampan och en av dörrkarmarna igen ;)

Ses snart!! Puss!

 

Skicka en kommentar

<< Home