lördag, juni 18, 2005

Saknar Em...

Jag vill också vara i Hultsfred!!! I onsdag ringde min älskade Em från Frankrike, hon ville säga hej och berätta att hon skulle åka till USA om några dagar, där hon ska jobba på ett sommarläger i två månader och sedan resa runt i två månader. Jag blir avundsjuk, hon har nu bott i Frankrike ett antal månader och nu USA, mest troligt kommer hon att flytta tillbaka till Frankrike efter vistelsen i USA. Själv sitter jag i en trea i Umeå, har snart en magisterexamen i statsvetenskap, men vet egentligen inte vad jag ska göra med den. Har ett sommarjobb inom omsorgen som vanligt. Eftersom jag bara har pluggat tre år har jag tänkt fortsätta här i Umeå, men samtidigt sökte jobb/traineeplatser. Men samtidigt skulle jag vilja ha det som Em, fritt. Det är bara få akademiker som får jobb i dagsläget och på lagret som Markus sommarjobbar har en utbildad statsvetare fast anställning. Kanske har jag valt fel?

För två år sedan var vi (jag och Em) på Hultsfred, vi hade riktigt kul, såg flera band och njöt av ”smålandsrullar”. Även i år var det flera band som jag skulle ha velat se: Lars Winnerbäck, Tori Amos, The Donnas, Moneybrother, Looptroop, Millencolin, Timbuktu, Le Tigre, Robyn, Ane Brun, Timo Räisänen, El Perro Del Mar, Frida Hyvönen, Emil Jensen, Apan, med flera…

Och nu bloggas det för fullt från Hultsfred, alla dags- och kvällstidningar har minst en blogg:
DN, Hanna Flodrs Hultfredsblogg
SVD, Erika Hallhagen, Martin Andersson
Aftonbladet, Fredrik Virtanen
Expresen, Anders Nunstedt
Så Em, kom tillbaka till Sverige, vi kan mötas på Hultsfred i eftermiddag...