torsdag, december 15, 2005

Jag behöver lite strukturering…

Sex and the City maratonet var kanske inte det min uppsats behövde, men min själ. Så igår/morse var jag vaken till strax efter 02.00. Och njöt i fulla drag! Jag vet inte var det är med mig och tv-serier, men det är en speciell relation vi har. Jag är helt enkelt en tv-seriejunkie.

För att effektivisera mitt liv nu innan den 22 december, har jag gjort en lista av allt som måste göras:

  1. Skriva klart teorin - nästan klart, behöver lite "petning" och lite Mackialianskt hjälp!
  2. Skriva klart det mesta av empirin - klart
  3. Lämna ”julpåsar” hos släkt x 4 - klart
  4. Gå igenom alla julklappar så inga hamnar fel - klart
  5. Lämna julklappar - klart
  6. Packa kläder till jul - klart
  7. Packa kläder till Marocko - klart
  8. Slå in citronkolan - klart
  9. Jobba idag (15/12) - klart
  10. Städa lägenheten - klart
  11. Skicka julkorten som inte ännu har skickats - klart
  12. Hitta en snygg outfit till jul och förhoppningsvis även nyår - klart (det blir röda skor med rosett samt en svart 50-tals klänning med röda prickar, funkar utmärkt till mitt nyklippta hår).
  13. Packa all kurslitteratur som kan behövas - klart
  14. Klippas - klart
  15. Gå ut med vänner - blev inte av
  16. Fika med vänner - klart
  17. Samla pass + pengar + pengapåsar och andra nödvändigheter på ett ställe - klart
  18. Handledning - klart
  19. Ny punkt! Åka till Skellefteå - klart
  20. Ny punkt! Åka runt och lämna julhälsningar - klart
  21. Ny punkt! Göra iordning pepparkakorna - halvklart
  22. Ny punkt! Hitta försäkringskortet samt ta ut reseförsäkringen och lägg dessa med passen - Behövs ej! (reseförsäkringen är med)
  23. Ny punkt! Svara ja till antagningen, socialpsykologi c till våren, bland annat... - klart


Så nu är det dags att börja beta av listan, ska bara koka lite te först…

(Senare... nu är klockan snart halv tolv, jag är trött efter ett hårt kvällspass, imorgon har jag mycket som måste hinnas med...)

1 Comments:

At 11:24 em, Anonymous Anonym said...

gahh! Hur darling ska vi hinna med allt detta?? Kan vi inte stryka några av punkterna?

Hmmm damn, upptäckte att jag faktiskt själv har ännu en punkt som måste med: 21 december - Lunch med föreningen BBoGG.

 

Skicka en kommentar

<< Home