fredag, april 21, 2006

En 11årig kommunist som startar en terrorrörelse i Las Vegas

En lång dag idag, klev upp 05.30, cyklade till jobbat 06.00, slutade jobba 15.00. Lämnade tillbaka en bok på UB, shoppade lite småsaker på konsum och kryddhörnan, cyklade hem, duschade, vilade.
Efteråt gjorde jag drinkar på passionsfrukt och vodka, lagade mat => grillade fläskkotletter, vitlöksfrästa champinjoner med persilja, kokta bönor och morötter, pommesfrites, tzatziki och mangosås.
Efter detta en dos tv och böcker, sedan var det dags för ostbricka och en till drink, denna gång på kiwi till detta såg vi filmen: Pay it forward. Vilken kan sammanfattas på detta sätt på ett Mackivelianskt sätt;
En fin film om en 11årig kommunist som startar en terrorrörelse i Las Vegas. Vågen av attentat sprider sig som en löpeld och 11åringen mördas brutalt i filmens slutscen!
Själv så grät jag en skvätt, men känner mig skönt avslappnad för en lång natt med sömn…
Sådär ja, en liten inblick i min vardag för tillfället...när jag gör annat än sitter och skriver på min uppsats =)

1 Comments:

At 4:54 em, Anonymous Anonym said...

Ehm.. jo det var ju som sagt ett par drinkar inblandade i det hela, därav filmbeskrivningen ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home