torsdag, maj 03, 2007

Vardag, vardag, vardag...

En slapp fikadag med ömma bihålor:
Inget jobb idag. Sitter och dricker nyinhandlat champagnete. Fikade innan en blaskig Chailatte, något som Em har fått mig att börja dricka. Lena, som jag fikade med ska föresten vara en av samtalspartnerna i ett seminarium tillsammans med konstnären Itziar Okariz under festivalen Made, detta kan jag inte missa.

Lätt födelsedagsångest:
Alla frågar mig vad jag önskar mig i födelsedagspresent, jag själv, vill inte ens fylla. Andra plågoandar påminner mig om ångestfyllda textrader. Tänkt när man längtade efter att fylla 21 men när man fyllde 20, var man helt säker på att livet bara gick utför efter detta, för att fylla 20 var lika med att fylla tant. Hur är det då att fylla 25?
Schlagerfeber:
Jag längtar efter Eurovision, det är nästan det enda som jag ser fram emot just nu, tragiskt? Jag minns en speciell schlagerkväll för två år sedan, med två vänner, snacks och ljummet vin. Det kan nästan inte bli bättre. En av dessa, Ana, har nyss skaffat en blogg med massa fina onlineshoppingslänkar, inte speciellt förvånande har jag redan börjat drägla på Fragrance direct. Men tillbaka till schlagern så är nog som vanligt Serbien en av mina huvudfavoriter. Ana, kan vi inte ha schlagerkväll igen? Kom hit!!!

5 Comments:

At 6:16 em, Anonymous Anonym said...

ehum.. den där inbjudan till schlagerkväll låter tämligen... farligt

 
At 6:47 em, Blogger CozmicGirl said...

Ja, du.. Petra och jag kör för tredje året i raden schlager kväll.. vi saknade dej förra året. I år ska vi vara hos Petra o hennes kille eftersom de har big screen tv :) Jaha, så du gillar Serbien? Hahaha.. problemet är att ingen vet hur man ska klä henne med tanke på hennes utseende (ja, vi vet att hon är lesbisk men det betyder inte att hon ska se ut som en kille). Så jag förväntar mej att du kommer hit nästa helg så vi kan ha en ännu roligare schlagerkväll :)

 
At 7:25 em, Blogger CozmicGirl said...

Förresten.. här finns det olika versioner av serbiska låten http://www.evropesma.org/sve-verzije-molitve

O om du bestämmer dej att handla på FD säg till..har 5% rabattkod.

 
At 10:36 em, Blogger Anna said...

om jag inte jobbade dag på lördagen skulle jag kommit upp på direkten =( och ja, jag kommer nog att behöva rabattkoden ;)

 
At 8:40 em, Blogger samtalmedsolen said...

Nää inte titta på låtarna innan stora finalen ju!
hur många drömmar har du kvar när du fyllt 25, hur många stora planer, hur många vägar hem?
Jag har inte frågat innan- så frågar nu- vad önskar sej Miss twenty-five?
Btw borde du få Lena att börja blogga nu när du fått en cozmicgirl att göra det.
Hej Comzicgirl, hälsningar från Kosmosanroparsolis

 

Skicka en kommentar

<< Home