måndag, juni 27, 2005

Revolution i Markus hår!

Första och sista gången! Aldrig mera tänker jag ens försöka att ”klippa” Markus hår. Kvällens försök slutade i en katastrof. Först klippte jag sidorna med saxen Markus hade fått i födelsedagspresent av sin pappa, eftersom jag tidigare hade vägrat att klippa med maskinen som innan var tänkt till att fixa Mackans hår. Nåja, första sidan blev ganska bra, några hack, men ändå okej. Men när jag skulle börja med nacken insåg jag fördelarna med en maskin, så jag tog den och tryckte, (ungefär som man gör med en slö rakhyvel) och ett stort hack som såg ut som en mohikan trädde fram. Länge avvägde jag att sluta, men i samråd med den ”misshandlade” fortsatte jag klippa. Det gick ganska bra, men när jag på order skulle fixa till en snygg övergång från jacket till det ”övriga” håret, blev det fel, och ett till hack bildade ett en enhet inte alls långt ifrån Gorbatjovs födelsemärke. Så härmed ska jag aldrig mera röra Markus hår, inte någon annans hår än mitt egna, jag lovar och svär. De ekonomiska smärtorna är inte värre än de sociala.

3 Comments:

At 8:40 em, Anonymous Anonym said...

Faktum är att jag, så här några dagar efter det inträffade, inte ser riktigt SÅ tokig ut i håret.

Det artar sig faktiskt till och med i de numera så kallade förbjudna zonerna.

 
At 8:22 em, Anonymous Anonym said...

Hoppas på en intressant och detaljerad resumé av Almedalsveckan ;) Det verkar förresten som herr godsägaren tycks ha stannat hemma?

 
At 12:24 fm, Blogger Anna said...

Synd att "Kulturpartiet" bara var en bluff, jag ser gärna att Sveriges partistrukturer rubbas, mer jobb för oss statsvetare!

 

Skicka en kommentar

<< Home