torsdag, juni 23, 2005

Snart iväg till midsommarfirande bland blodtörstiga mygg…

Nu är maten och kakorna lagade, golven är damsugade och snart ska jag börja packa, åt både Markus och mig själv. Börjar nästan känna mig som en hemmafru, vilken sorts? Troligtvis den traditionella från 1940-talet. Jag har smörjt in mig med ”brun utan sol”, eftersom jag antar att det inte kommer att bli så mycket solande av i torpet, som ligger djupt in i de västerbottniska skogarna.
Har under hela veckan velat skriva om Marit Bergmans debut i P1 sommarpratarna, men har helt enkelt inte haft tid. Så äntligen, Marit pratade om syndromet Ebba von Sydow och varför egentligen unga snygga tjejer inte tas på allvar eller varför de inte kan bära en Iron Maiden tröja utan att ta död på hela ”rocken”. Jag kan bara instämma. Varför kan man inte som ung tjej vara snygg, smart, modemedveten men samtidigt vara intresserad och kunnig inom andra områden?
Nåja, nu måste jag skynda mig, mycket kvar att göra… Ha en trevlig midsommar!