onsdag, juli 06, 2005

”Hemma” i Hedemora några dagar.

Åt god middag hos Ewa ikväll, hon ska gifta sig inom loppet av en månad. Även hon är väldigt långt ifrån mig i livet. Själv inreder jag en lägenhet som jag ärligt talat inte vet hur länge vi ska bo i eftersom det finns så mycket annat som hägrar. Just nu skulle jag helst av allt bo i Frankrike, läsa franska och skriva ansökningar till olika lobbyorganisationer. Men istället ser jag finalen av ”The Block”, smörjer in mig i ”brun utan sol” och funderar på hur jag ska lägga upp min presentation av min undersökning. Så förutom allt för mycket tittande på skräp-tv gillar jag även: http://www.obsessedwithwrestling.com/home/index.html, funderar på om detta kan ha ett samband med att jag även älskar ”Starkaste mans tävlingar”? Så är det själva sporten som fascinerar, eller gör jag dessa män till objekt i mina drömmar? Men Oskar ska eventuellt skriva om wrestling på sin blogg så eventuellt kan jag få denna fråga förklarad där.


Matkriget som pågår i EU är en mycket viktig fråga för demokratin. Det vet väll alla att när folk svälter tenderar det till revolution eller mindre uppror. Akta er Finland, ni är mer sårbara än vad ni tror…

1 Comments:

At 12:10 fm, Anonymous Anonym said...

Jag skall genast filura lite på den saken. Jag har ju insett att det är dags för en wrestlingblogg. Men det kan ju vara en bra utgångspunkt.

 

Skicka en kommentar

<< Home