tisdag, april 25, 2006

Vilka såg Debatt ikväll?

Nåväl, det behandlades allt från Estonia, samt hunduppfostran, till bojkott av fotbolls VM. Det sistnämnda var dock mest intressant. Än en gång fick Peter Antoine uttala sig (senast var angående tjejfotboll), eller uttala sig kanske är fel ord, eftersom han mer skrek ut sina åsikter. Man får tycka vad man vill om det är rätt eller fel att bojkotta VM eller ej, men Antoine menade på att det är närmast en mänsklig rättighet om man är som han uttryckte det ”psykiskt handikappad”, att köpa sex av kvinnor. Detta klingar mycket illa i mina öron. Claes Borgström uppträdde dock civiliserat, smart och korrekt. Dessvärre uppfattade aldrig Antoine ett ord av vad han sa, utan menade istället att Sverige skulle sluta leka Gud. I Expressen fick även Antoine att uttala sig: - Jag är emot de som bor i husvagnar eller går på gatan, men är det organiserat gör de sin nytta mot män som helt enkelt inte har någon annan möjlighet, säger han. Detta ämne har under en lång tid diskuterats flitigt i bloggsfären, dock kan jag inte låta bli att avreagera mig på just denna Antoine… Han slår med hästlängder hundtränaren Jeppes uttalande ”lilla flicka” till sin diskussionspartner… Just för tillfället vill jag bara klappa lilla Antoine på huvudet och beklaga mig över att han inte förstår bättre… Men om man vill läsa mer om Borgströms mer trevliga åsikter, finner man dom bland annat här.

2 Comments:

At 11:33 em, Anonymous Anonym said...

Hmmm "klappa till (...) på huvudet" är vi inbegripna i samma slangkultur här?

Att du menar att du skulle vilja sopa till honom ordentligt över plytet?

 
At 11:34 em, Anonymous Anonym said...

Jag är på!!!!

 

Skicka en kommentar

<< Home