fredag, juli 08, 2005

Radhus nästa?

Såg Lost Patrol Band ikväll, Dennis uppmanade alla att "knulla kapitalismen" och ladda ner musik och film på nätet. Ibland lät han lite självgod i mellansnacket och kanske har DN rätt att hans nya skiva är på samma nivå som Grymlings nya? För de gamla rocklegenderna saknar det som till exempel Howling Pelle har när han intar scen. Har alltså Dennis blivit så gammal? Han nämner i för sig att han är över 30, spelat punk över 10 år och fortfarande inte lärt sig någonting… Nåväl, även jag kände mig gammal ikväll, jag hoppar inte längre runt vid scenen, drack ingen folköl, flörtade inte utan stod bredvid min kille och hans moster med man, sjöng lite lätt med och stampade med foten i takt med musiken. Det är tragiskt! Inte själva avsaknadet av flörtandet utan mer känslan av längtan tillbaka. När jag fyllde 20 år var jag helt säker på att detta automatiskt skulle resultera i att jag skulle bli tant. Jag är ännu ingen tant, men kanske inte heller så långt ifrån. Problematiken är kanske gråzonen mellan det eviga ansvaret men samtidigt kampen om att inte vilja växa upp. Ung kommer jag i alla fall, förhoppningsvis, att få känna mig den 29 juli när Lundell kommer till Umeå, jag bara hoppas att 40- och 50-talisterna ska vara där och skråla ”67, 67, var har du tagit vägen 67?”

1 Comments:

At 12:06 em, Blogger henkejävel said...

Nämen stackare! Du är ju tydligen bara 23?! Själv jobbar jag på en nattklubb i Karlskrona som fylls med 18-åringar varje fredag och lördag. Jag är 36, jag brukar känna mig gammal... ;) Ha de gott!
//Henkejävel

 

Skicka en kommentar

<< Home