torsdag, juli 21, 2005

Extra, extra! Världsstjärna tagen på flyende fot!

Jag läste en skvallertidning idag på jobbet, inga direkta nyheter eller sanningar, bättre kan ni, därför ger jag alla blaskor ett hett och korrekt skvaller:

På ett lager i Umeå jobbar en kille, vi kan kalla honom Arne. Arnes truck går sönder och han åker för att byta fordon. Han stannar och lämnar ifrån sig sina ”brurar/vagnar”. Arne känner sig iakttagen. Den som ser på honom ur ögonvrån är en världskänd idrottsman men med en kanske ännu mera känd fru, vars röst är sällsynt vacker. Nåja, medan Arne åker iväg för att byta truck, smyger sig denna idrottsman och handkraftligen tar Arnes ”burar/vagnar”. När Arne kommer tillbaka är hans ”burar/vagnar” borta och samtidigt ser han denna idrottsman åka iväg. Mest troligt lider denna idrottsman av allvarlig kleptomani. Därtill är han av norskt ursprung. Behöver jag säga mera?

Arne låter sig dock inte vara långsint, ty han arbetar för ackordlön och har inte tid med att åka runt och jaga norrmän på arbetstid. Istället betraktar Arne med ro, de stulna burarna som en nationalgåva, så här i bakvattnet av självständighetsfirandet.

1 Comments:

At 7:32 em, Blogger Lyxunge said...

Heh. Jag har för dålig koll på sport... norsk idrottsman som är ihop med en skönsjungande brud... hmmm... norsk sångerska? Jag tror jag bara känner till hon Sissy Kyrkby. Kom igen, var lite konkret nu!

Och nej, plakaten angående min blogg lär väl sitta uppe.

Och du kan känna dig länkad.

 

Skicka en kommentar

<< Home