söndag, augusti 07, 2005

Ikea och Sims

Inreder jag mitt hem som jag inreder hem i spelet The Sims? För några dagar sedan kom den nya IKEA katalogen och det är nästan hemskt hur mycket av möblerna som återfinns i katalogen även går att köpa i The Sims. Vår situation är inte helt olik från många av individerna i spelet, vi har inte så gott om pengar, därför kan vi inte köpa det dyraste, men får att få ett visst välbefinnande måste det finnas en harmoni och gemensam stil över möblemanget samt den övriga inredningen. Så när jag nu sitter och läser katalogen och tänker, det där är för dyrt, det där är för fult, det där är för ”sims-aktigt”, hoppas jag att ni förstår problematiken.
Fyndade en skohylla igår på Åhléns, en röd, plåt av ovalform, nästan lite 50-tal möter cyberpunk, den trivs redan i vår ”kommunistiska” hall, med den diamantmönstrade röda och vita mattan från Pappelina, den svarta och röda mobilen som hänger i taket och de övriga detaljerna som går i rött och vitt, nu saknas faktiskt bara en svart krok av järn där Markus skärmmössa skall hänga.
Nåväl, än så länge kan man inte ha en kommunistisk hall i The Sims vad jag vet, så kanske spelar det ingen roll om vi köper en eller två möbler för Ikea

1 Comments:

At 7:45 em, Anonymous Anonym said...

Det går alldeles förträffligt att skapa en "kommunistisk" hall i the sims... Det är nämligen så att självaste ordförande Mao gärna gästar simmarnas hem ibland och då inte som spöke.

http://www.thesimszone.co.uk/files/index.php?Section=All&start=50

Så det är nog bara att du lägger ner det där med köpa möbler från IKEA ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home