tisdag, juli 26, 2005

Tanter och lampan Knappa

Auktioner

I helgen var jag på två i norrlandsinland. Det är både kul och förfärligt. Som ung och inte speciellt kapitalstark spelar man inte på lika villkor som dom andra. Det finns vissa stereotyper:

De gamla tanterna: Dessa har troligtvis hela hus, eventuellt flera, fyllda med saker och skräp, men ändå finns det ett sug efter mer. De bjuder hela tiden över, trots att det finns yngre som behöver sakerna bättre. Pensionärer! Markus påpekade sarkastiskt att det säkert tävlar om vem som lämnar efter sig mest grejer när de dör…

Uppköparna: Dessa varelser har koll på trender, vet vad folk vill ha och har även resurserna att ropa in allt. Så där försvann drömmen om de vackra ”Blå eld” tallrikarna som jag hittade i en gammal platsbalja och även stringhyllan. De sitter oftast längst fram och fungerar som värsta ”Antik-rundan-experter”. Dessa gör det omöjligt för ”Svensson” att fynda på auktioner. Nästa gång ska jag åka ännu längre inåt landet, för att undvika dessa…

Det bortskämda barnet: De bjuder högt och gärna mot andra barn, dock bjuder de oftast på fula porslinshundar och annat krimskrams och är egentligen inget större hot mot såna som mig, men det spenderar desto mer pengar. Över hundra för en fyndlåda, med bara en massa bråte?


Knappa-lampan

Okej, Linda klarar tydligen inte av det och jag har endast orkat halvvägs att sätta ihop denna Ikealampa. Jag undrar vilken intelligensnivå som krävs? Finns det någon därute som vill hjälpa mig??? Jag har inte tålamodet att hålla på med att sätta ihop lampan, som snart mer börjar likna terapiarbete. Istället väljer jag att spendera min tid att spela:

http://www.htfgames.com/games/dynamit.htm

http://193.151.73.87/games/bubbels.swf


Eller att ”googleslåss”… ganska kul:
http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=auktion&word2=loppis

1 Comments:

At 8:35 em, Anonymous Anonym said...

Bejb jag tycker att den ser fin ut som den är nu? Är den inte färdig?

 

Skicka en kommentar

<< Home